tirsdag den 1. juli 2008

Afslutning i Peru

I Arequipa havde vi 12 dages tid før vi skulle videre mod Lima og derefter hjem. Tiden brugte vi på at afslutte undervisningen, samt hygge med missionærerne og gøre de sidste gøremål. Blandt andet havde vi både en kvinde- og en herremiddag blandt missionærerne.
Missionærkvinderne samlet til middag på restaurant Zig Zag

Tirsdag d. 18. juni holdt vi afslutning på skolen. Om formiddagen hyggede vi med eleverne i skolen og om eftermiddagen kom alle forældre og så var der ellers fest. Vi sang sammen og hver skoleafdeling (Arequipa, Juliaca og os fra Cusco) lavede lidt underholdning. Til sidst sagde vi tak for året og spiste så et lækkert aftens-måltid. Selvom det var sørgeligt at sige farvel, kunne vi dog alligevel mærke, at Danmark begyndte at trække i os...

Sara, Daniel, Rebecca og os to giver tre sangnumre fra eventyret "Klodshans".

Dagen efter skoleafslutningen, sagde vi farvel til Arequipa og fløj til Lima. Vi fik en dejlig afsked med på vejen, da mange af de norske missionærer mødte op i lufthavnen for at sige farvel. Det var simpelthen så rørende, at de kom for vores skyld, og det gjorde næste del af rejsen endnu bedre.

Vi ankom til Lima onsdag eftermiddag og mødtes så med nogle af de unge fra Norge, til lidt aftensmad. Bagefter tog vi i biffen og indlogerede os på et fint hotel. Næste dag mødtes vi med Elisabeth (norsk volontør) i Lima zoo og havde en hyggelig formiddag der. Om aftenen bowlede vi med familien Andersen og fik taget afsked med dem også. Det var underligt at sige farvel til nogen som vi har boet så tæt ved i et år, men samtidig mødes vi jo nok snart igen - DK er jo ikke så stor:-)

Lima som ligger helt ud til havet

Fredag tjekkede vi ud af hotellet og tog til lufthavnen. Vi havde god tid der, så kiggede lidt i lufthavnsbutikker, spiste noget god mad etc. Endelig kom tidspunktet så, hvor vi skulle med flyet hjem til DK. Trods et skønt år i Peru, fyldt med oplevelser af forskellige slags, var vi nu klar til at vende tilbage til moder Danmark og familien og vennerne - faktisk meget klar:-)

Vi havde jo også en god nyhed at fortælle til familien- nemlig, at vi til januar bliver tre:-)

Vi kommer med ét blogindlæg mere, som viser lidt billeder fra hjemkomsten til DK. Det bliver det sidste vi deler med jer på denne blog. Tak til alle, som har fulgt med i vores liv på den anden side af jorden. Vi er meget taknemmelige over, at så mange har vi interesse for os og fulgt os i tanker og bønner, og vi takker Gud for denne oplevelse, Han har givet os. Nu er vi klar til et højskoleophold og bagefter er vores planer at flytte til Kolding.

Gud velsigne jer alle! Med kærlige hilsner os tre;-)